Navyše zahraničného. Koľko a kam všade sa bude lietať, je vecou obchodných zámerov a možností zahraničnej leteckej spoločnosti. V pravidelnej doprave cestujúcich má monopol írsky lowcost Ryanair, v charteroch na dovolenky český Travel Service s organizačnou zložkou na Slovensku a v nákladnej doprave DHL Express. Podiel ostatných je marginálny.

Niekto sa azda nazdáva, že rozvoj lietania má v rukách letisková spoločnosť. Tie však už asi nikde nemajú vlastné lietadlá ani aerolínie, dopravcom nemôžu prikazovať, kam majú lietať, a podporné programy s úľavami pre nové linky nesmú ohroziť hospodárenie letiska. Každé letisko je najmä servisnou firmou, aby dopravcovia dostali na zemi rýchle, kvalitné a bezpečné vybavenie. Koľko aerolínií a kam lietajú, nezávisí prioritne od letiska, ale napríklad od počtu firiem v spádovej oblasti, ktoré lietajú na pracovné cesty, od životnej úrovne obyvateľstva, jeho chuti a možnosti (aj letecky) cestovať a od príjazdového cestovného ruchu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa