Čistopis dlho očakávaného strategického dokumentu za 1,3 milióna eur z Operačného programu Doprava v týchto dňoch dokončuje brnianske Centrum dopravního výzkumu. Ako nosný a preferovaný druh dopravy v metropole Slovenska odporúča električky, ktorých hustejšia a kvalitnejšia sieť spolu s bezpečnými cyklotrasami a chodníkmi by mala dostať ľudí z áut.

Električky z eurofondov

Zadlžené a podfinancované hlavné mesto sa v najbližších piatich rokoch pokúsi získať čo najviac peňazí na dopravu z eurofondov. V Bratislave by mohla pribudnúť nová električková trať cez Mlynské nivy okolo Slovnaftu do Podunajských Biskupíc a Vrakune. Mohla by odľahčiť preplnené trolejbusové a autobusové linky.

Ako ďalší dôležitý projekt odporúča generel prepojenie Račianskej, Vajnorskej a Ružinovskej radiály priečne cez Tomášikovu ulicu. „Snahou bude využiť na takéto projekty eurofondy, keďže Európska komisia aktuálne v mestách podporuje dopravné projekty,“ uvádza hlavná dopravná inžinierka mesta Bratislava Tatiana Kratochvílová.

Manažéri, úradníci či učiteľky cestujúci do práce v meste na bicykli sa dnes možno zdajú ako utópia, ale predpoklady na takúto zmenu Bratislava má. Prieskumy z generelu hovoria o tom, že

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa