Športové aj podnikateľské vlohy mali po kom zdediť. Otec Ladislav bol cyklistom, mama Dana hrávala hádzanú a neskôr dlhé roky prevádzkovali predajňu bicyklov v Púchove. Keď rodičia podnikanie zabalili, synovia si v priestoroch obchodu vybudovali zázemie svojej firmy. Biznis s oblečením pre rekreačných cyklistov sa bratom Velitsovcom rozrástol natoľko, že plánujú sťahovať centrálu do väčšieho.
Ambiciózni synovia
Rodičia dvojčiat Velitsovcov nemali ambície budovať sieť predajní bicyklov. Venovali sa svojmu jedinému obchodu v Púchove, ktorý zatvorili koncom roka 2017 po približne pätnástich rokoch fungovania. Keď Martin a Peter začínali podnikať so značkou Isadore, ich otec a mama nesršali nadšením, no synov ani od plánov neodhovárali.
„Aj keď boli rodičia spočiatku skeptickí, mama bola prvá, ktorá začala baliť balíky a pomáhať nám,“ hovorí P. Velits. Nastavenie Velitsovcov seniorov pramenilo zo skúseností z predajne bicyklov, v ktorej doplnky vrátane oblečenia nešli na dračku. Trh sa časom posunul a najmä v zahraničí sú obchody orientované primárne na cyklovýstroj už štandardom.
Súrodenci Velitsovci šliapali do pedálov v profesionálnom pelotóne zhruba dekádu. Odkrútili si nejeden ročník Tour de France, v roku 2010 si Peter pripísal jeden z najväčších úspechov slovenskej cyklistiky, keď skončil tretí v celkovom poradí španielskeho trojtýždňového etapáku Vuelta.
Po šiestich, siedmich rokoch vo vrcholovom športe Velitsovci cítili, že potrebujú mentálnu stimuláciu, aby z kolobehu rutinných činností v cyklistike „nezblbli“. A tak popri profesionálnom športovaní vymysleli a začali rozvíjať značku Isadore.
Peter a Martin Velitsovci Zdroj: Milan David
Podnikanie tak trochu urýchlilo aj koniec ich cyklistickej kariéry.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?