Trochu to láka, označiť skupinu Bosch za európsky typ čebolu. Ale prirovnávať nemecko-medzinárodnú skupinu a ázijské všeobímajúce konglomeráty je zrejme prehnané. Bosch vyrába automobilové komponenty, priemyslovú techniku, spotrebné elektrotechnické produkty a techniku do budov. Čeboly hýria aktivitami od žuvačiek po priehrady. No podobné črty nemožno prehliadnuť. Po prvé, štruktúra aktivít rozkročená tak naširoko, že umožňuje prenášať ťažisko ziskovosti podľa situácie v odnožiach biznisu. Po druhé, možno nezvyčajná, no funkčná organizačná štruktúra, ktorá podporuje autonómnosť takejto firmy kdekoľvek vo svete. Po tretie, inovačná sila. A po štvrté, stratégia inovovať nielen produkty, ale aj orientáciu podnikania tak, aby nielen sledovala, čo si žiadajú trhy, ale aj novinkami formovala ich potreby a chute. To všetko ponúka vysokú autonómnosť v rozhodovaní, aká sa pri poryve, akým práve prechádza svetová ekonomika, veľmi hodí.


Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa