Vyrástol medzi kontroverznými ľuďmi, rozporuplná je často aj jeho komunikácia na sociálnych sieťach. TREND sa preto zaujímal o to, kto je Boris Kollár, aký je jeho reálny podnikateľský vplyv a na čom vlastne zarába.

Ste spájaný s rôznymi biznismi. Ktorý vám je najbližší?

Mám rád každý obchod, kde na konci dňa nie sú oklamaní ľudia a nezostane nejaký dlh. Už mi nejde o enormné zárobky. Ja som si už splnil to, čo som si v živote predsavzal. Odišiel som z operatívnej činnosti, nevenujem sa biznisu ako manažér zamestnaný vo firmách. Na mne sú už len financie, stratégie a lobing. A na všetko sa už pozerám týmito očami.

No stále ste ešte dosť pracovne vyťažený. Ráno ste sa vrátili z Košíc, potom ste mali valné zhromaždenie...

Mám toho, samozrejme, stále veľa, ale keby som sa mal k tomu všetkému venovať aj bežnému chodu rádia, lyžiarskeho strediska alebo realitným projektom, tak by som už nemal čas na nič iné. Nie som v tom stave, že by som chcel v pote tváre dostať infarkt. Chcem si život užiť.

Pokiaľ ide o mediálny biznis, tržby Fun Rádia po spojení predaja reklamného priestoru s Europou 2 narástli vlani o približne 30 percent. Tento rok chcete pridať ďalšie rádiá, ďalších sedem staníc.

Rozmýšľame o tom. Sme v rokovaní s viacerými. Dávame teraz dokopy regionálne rádiá a chceme reklamný priestor v nich predávať spoločne. V podstate by sme radi spravili niečo podobné, ako je v Česku. Toto spojenie však netreba vnímať ako majetkové prepojenie. Ide len o obchod.

Čo bolo hlavným motívom takéhoto spojenia?

Fun Rádio by dokázalo fungovať bez nejakého partnerstva pokojne ďalej. Na trh s rádiami však vstúpila skupina J&T, ktorá sa vzhľadom na svoju veľkosť nemusí pozerať na mediálny biznis len cez čísla a ekonomiku. Ako podnikateľ v tom vidím primárne peniaze a ide mi tým o zisk. Oni v tom môžu vidieť podnikanie s cieľom niečoho iného ako zisku.

Čo tým myslíte?

Môžu, ale aj nemusia mať svoje rádiá ziskové, možno im stačí, že cez ne môžu ovplyvňovať verejnú mienku. Teraz však nemyslím len J&T, ale aj ostatných mediálnych hráčov, ako je Penta alebo Andrej Babiš. Veď aj vy ste v takom zoskupení. V tom prípade im nemusí ísť primárne o zisk. Lenže ak nejde, môžu sa robiť rozhodnutia, ktoré krivia trh. Toho sa všetci hráči v biznise s rádiami obávajú. Rádio Expres je dosť silné samo osebe, aby to nejako zvládlo. Potom je tu J&T, ktoré dalo dokopy skupinu rádií ako Jemné, Vlna, Anténa Rock, čo je už dosť silná skupina na to, aby sme zostali my osamotení. Pri rádiách rovnako ako pri internetových portáloch zarábajú najviac dvaja najsilnejší.

Koľko celoslovenských rádií sa podľa vás dokáže na slovenskom trhu uživiť?

To je ťažké povedať. Peňazí na reklamnom trhu pre rádiá nie je tak veľa. Pohybuje sa to na úrovni približne 20 miliónov eur. To sú reálne peniaze, ktoré na konci dňa skončia v rádiách, a nie prepočty prieskumných agentúr, kde rátajú cenníkové ceny. Drobné rádiá by sa mohli uživiť v bohatších regiónoch, ak zároveň dokázali znížiť svoje náklady. To, čo sa malo skončiť, sa skončilo, veľa licencií sa vrátilo. Malé rádiá sa už nedajú uživiť.

V mediálnom biznise stojíte teda s J&T proti sebe. Nedávno ste taktiež odišli z dozornej rady Tatry mountain resorts (TMR). Zhoršili sa vaše vzťahy?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa