Motiváciu dostali zaujímavú, k ich investícii firma pripojila bonus. V ideálnom prípade až vo výške sto percent osobného vkladu.

Slováci napriek tomu o túto možnosť prejavili len vlažný záujem. Kým v celosvetovom meradle sa do zvyšovania imania zapojilo zhruba 16 percent pracovníkov, v trnavskej automobilke to bolo len vyše sedem percent. Podľa hovorcu slovenskej automobilky Petra Šveca to je beztak dobrý výsledok. Francúzski zamestnanci sú podľa neho na podobné možnosti zvyknutí a pre takýto typ investícií majú priaznivý daňový režim. „Lenže na Slovensku sú daňové podmienky menej výhodné a vlastníctvo akcií zamestnancami nie je častý jav,“ hovorí. K daniam sa navyše pridáva i nepriaznivý odvodový systém. Podobný záujem ako Slováci prejavili v prvom celosvetovom zvyšovaní kapitálu zamestnancami aj Španieli či Briti.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa