MicroStep dnes zamestnáva vyše tristo ľudí a zastúpenia má vo viac ako päťdesiatich krajinách. „Je to nesmierne dobrý pocit vidieť, že našu firmu, pri ktorej založení sme nemali ani jasnú predstavu, čo budeme presne robiť, dnes berú vážne aj tie najväčšie svetové firmy,“ hovorí zakladateľ a výkonný riaditeľ Alexander Varga.

Výskum ako základ

Za úspechom MicroStepu stojí predovšetkým orientácia na výskum a vývoj, ktorý má firma vo svojej DNA už od založenia. Ako priznáva A. Varga, sám seba považuje viac za vedca než za podnikateľa. „Keby sa do vedenia firmy posadili ekonómovia a mali rozhodujúce slovo, tak z toho zrejme vytlčú väčší zisk,“ myslí si. Mnoho výskumných projektov by sa podľa neho nerealizovalo, keďže návratnosť týchto investícií je často veľmi otázna. „Stáva sa, že vyvinieme stroj a nevieme ho hneď predať. Až po čase sa to obráti a firmy majú zrazu záujem,“ vysvetľuje Eva Stejskalová, ktorá má v spoločnosti na starosti financie a zároveň riadi softvérový tím. Práve výskum je však to, čo zakladateľov firmy baví najviac. „Je to tvorivá činnosť, my sme viac vývojári,“ vraví s úsmevom A. Varga.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa