Mníchovská automobilka má pritom za sebou výborný rok. Tržby skupiny vzrástli o viac ako dve percentá na 94 miliárd eur a čistý zisk dokonca o osem percent na necelých sedem miliárd eur. Vrátane značiek Mini a Rolls-Royce dodal koncern na trh 2,4 milióna vozidiel, čo je o päť percent viac ako v predminulý rok.

Druhé miesto po desiatich rokoch

Lenže novinárov a analytikov naozaj zaujímalo len jedno číslo. Aj keď automobilka predala vlani prvýkrát viac ako dva milióny vozidiel rovnomennej značky BMW, nestačilo to na hlavného rivala Mercedes. Ten ich zdolal o osemdesiattisíc áut a prvýkrát po viac ako desiatich rokoch prišli Mníchovčania o prvenstvo najpredávanejšej prémiovej značky. Mercedes ich navyše predbehol aj v kľúčovom ukazovateli segmentu – prevádzkovej marži.

Aj keď sa H. Krüger snažil poukázať na fakt, že výsledky za celú skupinu BMW sú lepšie, ako má konkurencia z Daimleru, že BMW je najhodnotnejšou automobilovou značkou, ako aj najvyhľadávanejším zamestnávateľom, nestačilo to. Kým Mercedes v posledných rokoch chrlí jeden model za druhým a darí sa mu lákať nových zákazníkov sviežim dizajnom, BMW ostáva v tieni.

Nový sedmičkový, ako aj vlani predstavený kľúčový päťkový rad sú síce nabité tými najmodernejšími technológiami, no z hľadiska dizajnu sú málo odvážne.

Problémy v dizajne

Práve dizajnové oddelenie mníchovskej automobilky má za sebou turbulentný rok. Šéf dizajnu kľúčovej značky BMW Karim Habib odišiel do Infinity, hlavný dizajnér pre Mini Anders Warming zase do Borgwardu a šéf elektrického radu BMW i Benoit Jacob si to namieril k čínskemu start-upu Future Mobility. Kým vedenie koncernu tieto odchody vysvetľuje ako prirodzený proces obmeny dizajnérskeho tímu, podľa portálu Automobilwoche je za nimi nedostatočný priestor na sebarealizáciu.

Predaje prémiových značiek
(mil. vozidiel)

BMW nikdy nebolo agresívnejšie, terčom je Mercedes

PRAMEŇ: BMW, Audi, Daimler

Šéfdizajnér automobilky Adrian van Hooydonk sám tvrdí, že pre BMW je rozpoznateľnosť značky extrémne dôležitá, čo v podstate znamená nerobiť v dizajne príliš veľké zmeny. Bude preto zaujímavé sledovať, ako sa s týmto prístupom popasuje Slovák Jozef Kabaň, ktorého automobilka naverbovala ako nového šéfa dizajnu značky BMW. Bol to práve on, kto vtlačil českej Škode jasný dizajnový rukopis a dokázal tak tuctovú značku vo vysoko konkurenčnom segmente odlíšiť a pridať jej punc exkluzívnosti.

BMW nikdy nebolo agresívnejšie, terčom je Mercedes

Jedným z modelov. ktorými chce BMW získať späť pozíciu jednotky v prémiovom segmente je aj SUV X2. Zdroj: Profimedia.cz

J. Kabaň nastúpi do BMW až v druhej polovici tohto roka. No automobilka zavelila do útoku už teraz. „V tomto a budúcom roku uvedieme na trh viac ako štyridsať nových a omladených modelov. Začíname s transformáciou, akú táto spoločnosť ešte nezažila,“ komentuje H. Krüger.

Ide o najväčšiu expanziu v histórii automobilky, ktorá mieri na momentálne najžiadanejší segment 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa