Zvieram kľúčik od novučičkého BMW i8 Roadster a uvedomujem si, s akou naliehavosťou sa odo mňa opäť žiada odpoveď. Aby bolo jasné. Mám tú česť sedlať to, čo BMW sľubovalo pri prezentácii otvorenej štúdie pred piatimi rokmi. Vtedy do sériovej výroby poslali len 2 + 2-miestne kupé a teraz spolu s jeho modernizáciou vrhli na trh aj dvojmiestnu otvorenú verziu.
Roadster techniku zdieľa s kupé, čo platí aj o hybridnom pohone. Tvorí ho 1,5-litrový preplňovaný trojvalec TwinPower Turbo (170 kW,231 k) a elektromotor (105 kW/143 k), ktorý sa po modernizácii posilnil o 9 kW (12 k). Možno ešte dôležitejšia je nová Li-Ion batéria s kapacitou zvýšenou zo 7,1 na 11,6 kWh, ktorá nielenže zvyšuje akčný rádius hybridného bavoráka v elektrickom móde z 37 na 55 km.
Škoda rečí
Pozerám sa naň a čoraz viac nadobúdam pocit, že komentovať ho by bolo nosením dreva do lesa. Veď to vidíte – fascinujúce dizajnérske dielo, ktoré môže slúžiť ako umelecký exponát. Že zaujalo, vidím v očiach chodcov, niektorí vodiči mi cez otvorené okienko dokonca ukazujú päsť s palcom nahor – zvykol som si na iné gestá. Ak roadster porovnávam s kupé, z profilu a spredu sa navzájom takmer nelíšia. Aj novú grafiku predných svetlomerov majú zhodnú.
Zdroj: BMW
Avšak zadná partia roadsteru s nápadnými aerodynamickými líniami za bezpečnostnými oblúkmi jednoznačne víťazí. A keď strecha zmizne za sedadlami a dvere sa vyklopia – akoby som videl ilustráciu k náuke o lietaní z XXII. storočia.
Jednu poznámku si však neodpustím. Kolesá formátu 215/45 R20 vpredu a 245/40 R20 vzadu vyzerajú dobre zboku. Keď sa však i8 rúti proti mne alebo mi ukazuje sexi zadok, nemôžem si pomôcť, relatívne úzke behúne pneumatík k jeho zjavu nepasujú.
Šťastne uväznený
Odblokujem prstom poistku a dvere
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?