Kým prácu klampiara z montážneho závodu alebo stolára z drevárskej firmy si dokáže predstaviť zrejme každý, rôznorodé činnosti ľudí v blyštiacich sa bizniscentrách zostávajú aj bezmála po dvoch dekádach od ich hromadného príchodu do našej krajiny pre mnohých ľudí stále záhadou. Práve tie sú pritom skutočným zdrojom úspechu ukrytého za známymi logami nadnárodných značiek.
Slovenské bizniscentrá dospeli. Ich matky čakajú, že unesú nové výzvy
Zástupy zamestnancov sektora centier zdieľaných služieb (SSC – Shared Service Centres) s nadhľadom nad časovými pásmami poskytujú expertný servis vo všetkých svetových jazykoch náročným klientom naprieč kontinentmi. Uplynulý rok nebol výnimkou. Ani globálna pandémia totiž nedokázala naštrbiť kvalitu účtovných auditov, správy informačných systémov, zákazníckej starostlivosti a množstva ďalších služieb, ktoré poskytujú.
Náš známy home office
Rušný život vo vysokých kancelárskych budovách v centrách slovenských miest minulý rok utíchol. Súčasťou rozsiahlych a náhlych obmedzení, zavedených v snahe spomaliť šírenie pandémie ochorenia covid-19, bolo aj dôrazné odporúčanie minimalizovať pobyt zamestnancov na pracoviskách. Kým pre niektoré firmy bolo zavedenie práce z domu novou skúsenosťou, pre centrá podnikových služieb len rozšírením osvedčeného a dobre známeho konceptu.
„Home office bol u nás štandardom už dávno pred príchodom pandémie koronavírusu. Dlhodobo sme mali zavedený systém, v ktorom mohli zamestnanci na základe dohody s manažérom určitý počet dní pracovať z domu,“ uvádza pre TREND Tatiana Šurinová zo spoločnosti Dell. „V priebehu 24 hodín mohli takmer všetci naši zamestnanci naplno fungovať formou home officeu,“ dodáva riaditeľka sekcie ľudských zdrojov v Accenture Zuzana Guller.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?