Tak nazval svoj suprematistický manifest maliar a teoretik Kazimír Malevič (1878 – 1935). Okrem maliarskeho talentu disponoval aj odvahou formulovať svoje (nielen v Rusku začiatku 20. storočia) kacírske úvahy o podstate umenia. Suprematizmus – na geometrické tvary a základné farby redukovaný výtvarný systém a zároveň filozofiu farieb premiešanú s vedeckými, intuitívnymi i mystickými prvkami, uviedol K. Malevič v roku 1915 legendárnym Čiernym štvorcom na bielom pozadí – gestom, ktoré rozbúralo hradby tradičného výtvarného sveta. Neskôr zašiel ešte ďalej a zrušil dokonca i farbu. Séria obrazov Biela na bielej sa pokladá za vrchol jeho suprematistického obdobia. Ak bolo cieľom očistiť umenie od predmetného vyjadrenia reality, tak toto bolo logické vyústenie a zároveň aj koniec. Abstrakcia tu dosiahla svoje limity. Aspoň v príbehu K. Maleviča.

Bezpredmetný svet alebo oslobodené nič