Kým výrobca Barbie je viac doma v sortimente pre dievčatá, jeho konkurent má prevahu v chlapčenských hračkách. Onedlho môže byť všetko minulosť. Agentúra Bloomberg začiatkom mesiaca informovala, že oba koncerny začali debatovať o možnom spojení. Ak by k nemu došlo, zrodil by sa hračkársky obor s trhovou hodnotou blízkou dvadsiatim miliardám dolárov.

Karta sa obracia

Hračkárske ikony si oživujú spomienky spred dvadsiatich rokov. O akvizíciu Hasbra sa vtedy usiloval o poznanie silnejší Mattel. Hasbro bolo v tom čase bez produktového hitu, malo v ponuke len zásobník hračiek, ktoré vyšli z módy. Firma sa zubami-nechtami ubránila pokusu o prevzatie a prežila.

Po rokoch sa pomery zásadne zmenili. Biznis Mattelu na rozdiel od Hasbra chradne. Jeho pokles má na svedomí najmä kultová bábika Barbie, po ktorej viditeľne oslabol dopyt. Hrubé tržby z jej predaja vlani klesli na 906 miliónov dolárov, za posledné štyri roky sa zviezli o

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa