Postihnutie či nakoniec aj samotný názov Banka bez bariér asociuje skôr ľudí s pohybovými problémami, postihnutia sú však oveľa širšie. A môžu významne komplikovať prístup ľudí k bankovým službám.
Nenápadné prekážky
Najdostupnejším kanálom pre bežnú populáciu býva internetové bankovníctvo. Pre postihnutých však môžu nastať najrôznejšie prekážky. Pri prihlasovaní napríklad už väčšina aplikácií počíta so zadávaním jednorazových hesiel, či už z generátorov („kalkulačiek“) alebo z SMS. To môže byť prekážkou hneď pre niekoľko skupín ľudí. Tí so zrakovým postihnutím môžu mať problém s čitateľnosťou kódu, tí telesne postihnutí zasa s ich zadávaním. Našťastie, moderné technológie tieto prístupy značne zjednodušili a banky ich ani nepotrebujú separátne vyvíjať. Počítače i smartfóny napríklad ponúkajú zjednodušené ovládanie či čítanie textov (vrátane kódov) nahlas. Stačí mať len potrebné nástroje aktivované. Smartfóny sa dokonca dajú hlasom priamo ovládať, čo zjednodušuje situáciu hlavne ľuďom so zhoršenou motorikou. A hlavne je takto možné sprístupniť bankové služby pre najrýchlejšie rastúci segment obyvateľstva – seniorov. Práve tí majú postupom času zhoršený zrak, sluch či motoriku. Dobrá dostupnosť nie je podstatná len pre postihnutých.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?