V článku sa dočítate:
- Čo zistil Cetelem pri analyzovaní potrieb potenciálnej klientely novej banky
- Ako dlho trvá a koľko stojí príprava na štart novej banky
- Prečo sú kamenné pobočky stále dôležité, a to aj pre internetové banky
Pre bankových klientov je to dobrá správa. Pretože to prinesie do produktov viac jednoduchosti, ešte väčšie zrýchlenie služieb a pestrejšiu ponuku za lepšie ceny. Ale možno ešte dôležitejšie sú férovejšie podmienky. Pretože podľa viacerých analýz práve neistota budúcej výšky poplatkov a rôzne skryté podmienky pre „najvýhodnejšie“ ponuky ľudí na bankách najviac znechucujú. Noví hráči si to uvedomujú a prispôsobujú tomu svoje ponuky.
Cetelem zo skupiny BNP Paribas Personal Finance funguje ako banka na Slovensku od júla. No prvé bežné a sporiace účty predstaví zhruba o rok. Určite si ale uvedomuje, že si bude musieť poradiť s prísnejšou a menej vernou klientelou. Online svet a najmä mladší zákazníci sú oveľa menej „verní“ rovnakej banke a ľahko ju vymenia, ak s jej službami nie sú spokojní, konštatuje Miguel Pereira, šéf pobočky banky BNP Paribas Personal Finance na Slovensku. Aj preto nie je vždy výhrou ponúkať najlepšie úroky na trhu.“ Často sa na ne „namotajú“ najviac fluktuujúci klienti.
Chcú výhodný úrok a flexibilitu
Ako teda nastaviť produkty, aby boli aj atraktívne, a aj s potenciálom udržať si klientov? Pri analyzovaní potrieb potenciálnej klientely Cetelem zistil, že pri bežných účtoch požadujú ľudia, aby sa hlavne dal čo najjednoduchšie zriadiť, bol ideálne bez poplatkov a jeho podmienky boli jednoduché. Aby teda nemali prípadné ale.
Pre klientov je podstatné, aby sa k pôžičkám dostali bez počiatočných poplatkov, prípadne skrytých za rôzne iné služby
„Pri sporivých účtoch je z pohľadu klientov kľúčová výška úrokovej sadzby, možnosť disponovať s peniazmi pri čo najnižších obmedzeniach a ideálne aj prevádzať si ich medzi bankami bez obmedzenia,“ opisuje M. Pereira. Na vysvetlenie, v súčasnosti fungujú štandardne sporivé účty v bankách tak, že peniaze si na ne možno prevádzať len z bežného účtu v rovnakej banke. Nie priamo z iných peňažných ústavov, čo klientov minimálne z časového hľadiska na niekoľko dní medzibankových prevodov obmedzuje.
A čo sa týka spotrebných úverov, tu je pre klientov podstatné, aby sa k pôžičkám dostali bez počiatočných poplatkov, prípadne skrytých za rôzne iné služby. Samozrejme, rozhoduje úroková sadzba a tiež reputácia, imidž banky, menuje M. Pereira.
Tomáš Siegler, výkonný riaditeľ pre digitálne kanály rovnakej spoločnosti, k tomu dodáva, že podľa prieskumu zákazníci veľmi kritizujú, ak banka zvýhodní nových klientov na úkor tých predošlých. „A tiež ak do banky vstúpia za určitých podmienok a tá ich časom zruší s tým, že išlo len o promo akciu.“
Garancie
Na dlhodobú istotu stavila aj Raiffeisen banka. I keď nejde o samostatnú banku, ale súčasť Tatra banky, profiluje sa značka oddelene. Cieli na inú skupinu menej bonitných klientov, ktorým oproti materskej Tatra banke tiež menej záleží na inováciách. Preto ich oslovuje s vlastnou ponukou produktov. Ešte pred založením značky im z prieskumov vyšlo, že ochota na zmenu banky je v ich cieľovej skupine relatívne nízka, pretože ľudia nemajú pocit, že by im takáto zmena výrazne prospela.
„Garancie Raiffeisen sme priniesli ako odpoveď na tieto obavy. Chceme klientom ukázať, že banka môže byť priateľská a otvorená. Môžu sa spoľahnúť, že výhody, ktoré dostali, sú trvácne, nemenné a nemajú ďalšie podmienky,“ vysvetľuje Lucia Suďová, výkonná riaditeľka Raiffeisen banky (na úvodnej fotografii). Dodáva tiež, že oceňovaným atribútom je aj jednoduchosť. Či už ide o samotné produkty, zmluvy, komunikáciu v pobočke či v reklame.
V budúcnosti by mala prudko rásť najmä stredná masová skupina klientov
Na istoty pritom nepočúvajú radi len Slováci a ľudia s nižšími príjmami. Aj česká digitálna Air Bank zo skupiny PPF Petra Kellnera zvolila prístup „top“ garancií. Napríklad klientom pri sporiacich účtoch sľubuje, že
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?