Na obrovskom výstavisku tak chýbali automobilky Alfa Romeo, Aston Martin, DS, Fiat, Infiniti, Jeep, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, Rolls-Royce, Tesla a Volvo. Americký General Motors zase po predaji nemeckej dcéry Opel francúzskemu koncernu PSA Groupe nemá dôvod prezentovať sa v Európe vzhľadom na zanedbateľný trhový podiel jeho značiek Chevrolet a Cadillac na starom kontinente.

Prišli Číňania

Naopak, premiéru na autosalóne mali tri čínske automobilky. Chery, luxusná značka Wey patriaca pod koncern Great Wall a výrobca elektromobilov Thunder Power. Ich autá sa zatiaľ v Európe nepredávajú, no automobilky si zrejme sľubujú, že zopakujú úspech kórejských značiek Hyundai a Kia. Tie sa z neznámych výrobcov „čudných“ áut stali regulárnou konkurenciou pre zabehnuté európske automobilky. Celkový počet vystavovateľov vrátane dodávateľov klesol v porovnaní s predošlým ročníkom v roku 2015 o desať percent na 994. Vo Frankfurte však možno vidieť historicky najväčší počet inovácií – automobilky a dodávatelia ich predstavili celkovo až 363.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa