Kto uspeje na trhu s takými požadovačnými zákazníkmi, tvrdou konkurenciou a regulačne kreatívnymi politikmi, ako má Európa, prerazí všade. No tlačiť sa k náročnejším zákazníkom je dôležité, pretože tých budú o pár rokov ťažšie zvádzať ultralacní čínski či indickí výrobcovia. Tak formuluje svoju manažérsku misiu viceprezident európskej odnože Kia Motors Europe pre marketing a produktové plánovanie Benny Oeyen. Uvádzať na trh nové modely tak, aby rástol predaj aj renomé značky. To dostal pred necelými troma rokmi ako prvú úlohu po príchode do firmy. Na ženevskom medzinárodnom autosalóne, kde sa s ním TREND rozprával, riadil predstavenie novej generácie Kie Cee´d, ktorú automobilka vyrába na Slovensku.
Všetky automobilky prišli do Ženevy s novinkami. Ako sa budú podľa vás v najbližšom období autá v Európe predávať?
Podľa našich očakávaní sa celkové predaje nielen nezvýšia, ale zrejme klesnú. Európska ekonomika prežíva veľmi ťažké a neisté časy. Môže sa stať všeličo. Ak by sa napríklad niečo veľmi zlé stalo s eurom alebo by mali veľké krajiny ako Taliansko či Španielsko problémy podobného rozsahu či vážnosti, ako má Grécko, bolo by to, samozrejme, veľmi zlé. Veľkosť trhu je okolo dvanásť, možno dvanásť a pol milióna áut ročne, čo je stále pomerne nízka úroveň. Pred pár rokmi sa v Európe predávalo za rok okolo pätnásť miliónov áut.
To neznie práve ako podmienky na úžasný rast brandže.
Ale my by sme práve preto chceli využiť situáciu a zlepšiť si na európskom trhu pozíciu. Vlani sme boli druhá najrýchlejšie rastúca značka, po Nissane. Tento rok očakávame, že naše predaje narastú z niečo vyše 290-tisíc predaných áut na 360- až 370-tisíc.
Podobné ambície ako vy má viacero ďalších značiek. A aj sa im darí. Napríklad Nissanu alebo viacerým nemeckým automobilkám. Niektorí tradiční výrobcovia, najmä francúzski, však stagnujú či dokonca im klesajú predaje. A to aj na ich domácom európskom trhu. V čom je rozdiel?
Skúsim to vysvetliť – ako inak – na príklade Kie. Naša produktová ponuka je extrémne mladá. V porovnaní s trhom jedna z najčerstvejších. Za ostatných dvanásť mesiacov sme predstavili štyri nové autá v štyroch veľkostných segmentoch. Vlani na prelome apríla a mája Picanto v segmente mini áut, v septembri malé Rio, v januári Optimu v strednej triede a teraz Cee´d v nižšej strednej triede. Neviem, či vôbec niekto v brandži vynovil takto nedávno modelovú paletu. To môže odlíšiť značky, ktorým predaje rastú, od zvyšku.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?