Etablovanie sa výrobcov áut na Slovensku síce významne podporilo miestny ekonomický rozvoj, ale samotná ich produkcia nevykazuje vysokú schopnosť pridávať účtovnú hodnotu k opracovaným materiálom. To vyplýva z makroekonomických štatistík odvetvia. „Z takmer tridsiatky európskych krajín sledovaných Eurostatom Slovensko [v miere pridávanej hodnoty] dosahuje najnižšiu hodnotu,“ píše analytička národnej banky Anna Vladová vo vlaňajšom výskumnom článku Národnej banky Slovenska.
Produktivita práce to kompenzuje
Do istej miery je to pre malé krajiny, ktoré sa vo výrobe užšie špecializujú ako veľké, prirodzené. Pretože geograficky väčšie štáty budú mať logicky aj väčší podiel miestnych dodávateľov a zachytia tak viac z pridanej hodnoty celého výrobného reťazca.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?