Šéf talianskej automobilky Fiat Sergio Marchionne opäť raz prekvapil. Pred troma týždňami vyhlásil, že Fiat nebude prebytočné kapacity riešiť zatváraním domácich závodov, ako avizoval. Ale rozhýbe talianske fabriky. Čím firma naplní linky, ktoré idú pre slabý dopyt v západnej a južnej Európe na pol plynu? Podľa jej riaditeľa sa zameria na výrobu ziskovejších áut skupiny, modelov Alfa Romeo, Maserati a Chryslerov, na export.

Ako však drahý projekt financovať v časoch, keď taliansko-americkú alianciu drží v čiernych číslach iba Chrysler? S. Marchionne mal poruke presvedčivú odpoveď. Z peňazí, za ktoré chcel zvýšiť akcionársky podiel Fiatu v Chrysleri na majoritu. Začiatkom novembra sa však ponúkol aj iný zdroj. Európska únia plánuje zvyšovať konkurencieschopnosť svojho autopriemyslu akčným plánom CARS (Competitive Automotive Regulatory System) 2020. Hoci sa doň nechystá nalievať žiadne špeciálne peniaze, mal by pomôcť lepšie využiť európske fondy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa