Dodávateľský sektor sa zase dostal pod tlak, keď na jednej strane sú finálni výrobcovia a ich požiadavka kontinuálneho znižovania cien v celom období generačného cyklu auta a na strane druhej rastúce mzdové náklady spôsobené nedostatkom zamestnancov, ale aj nesystémovými zásahmi vlády. To znižuje konkurencieschopnosť dodávateľského sektora a v konečnom dôsledku aj jeho potenciál získať v budúcnosti nové projekty.

Východ Slovenska zároveň vo finále prišiel o nový závod nemeckej automobilky BMW, ktorá sa rozhodla pre maďarský Debrecín. Toto rozhodnutie je potrebné vnímať ako varovný signál, že bez štrukturálnych zmien bude Slovensko čoraz výraznejšie strácať dych v súboji s okolitými krajinami pri získavaní investícií s vyššou pridanou hodnotou, ktoré budú zamerané na dodávky komponentov a systémov pre vozidlá budúcnosti. Automobilový priemysel totiž prechádza najradikálnejšími zmenami za posledných sto rokov, ktoré zasiahnu tak finálnych výrobcov, ako aj celý dodávateľský sektor. Zmení sa to, ako budú autá vyzerať, ako sa budú vyrábať, predávať, ako aj to, ako sa budú používať.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa