QR kód je pomerne známa čierno--biela značka, ktorá pripomína šachovnicu, no s poprehadzovanými políčkami. Toto označenie pochádza z anglického Quick Response (rýchla reakcia). V podstate ide o evolúciu čiarového kódu: QR dokáže zašifrovať viac informácií. Najčastejšie webové adresy, no do QR kódov sa dajú uložiť aj kontaktné informácie vo formáte elektronických vizitiek alebo geografická poloha. Stále ide „len“ o zjednodušenie cesty k informáciám, aby sa nemuseli ručne zadávať čísla a písmená. Ale aby ich po nasnímaní cez fotoaparát mobilu alebo webkameru smartfón či počítač spustil za používateľa.

Princíp AR (Augmented Reality, rozšírená realita) je zo začiatku rovnaký. Tiež je potrebné fotoaparátom mobilu nasnímať symbol alebo objekt. Lenže to už nevedie len k otvoreniu internetového prehliadača s už vypísanou webovou adresou. AR aplikácia priamo na displeji zobrazí vrstvu s dodatočnými informáciami.

Špecifikom rozšírenej reality je, že sa viaže na miesto a využíva gyroskop a kompas, prípadne aj GPS modul. Dodatočné informácie môžu mať formu textu, obrazu alebo aj videa. A zobrazujú sa na mieste, kde sa nachádza nasnímaný aktivačný symbol, alebo podľa GPS na daných koordinátoch.

Rozšírená realita je súčasťou aj aktuálneho vydania TRENDU. Na jej sledovanie si potrebujete najprv stiahnuť do mobilu alebo tabletu bezplatnú aplikáciu Layar. Cez ňu potom naskenujete stranu označenú symbolom rozšírenej reality Layar. Ideálne s dostatočným okolitým svetlom. Nutnosťou je, samozrejme, pripojenie na internet (cez WiFi alebo mobilného operátora). Na stránke sa zobrazí nový text, video alebo trojrozmerný a niekedy aj interaktívny obraz.