Volaniu o pomoc v čase globálnej zdravotníckej krízy sa donori postavili čelom, pričom neváhali hľadať kreatívne riešenia. Týždenník TREND oslovil najväčšie firemné nadácie na Slovensku, ktoré sa podelili o svoje príbehy pomoci v čase pandémie.
Kríza je skúškou odhodlania byť štedrý. Z daní sa na pomoc vyzbieralo menej
Koláče do nemocnice
„Pandémia znamenala zvýšenú záťaž na psychické zdravie, čo sa prejavilo enormným, viac ako dvestopercentným nárastom záujmu o služby na linkách pomoci. Hoci táto oblasť nespadá medzi naše strategické oblasti, vyčlenili sme pre štyri najväčšie linky sumu 45-tisíc eur. Dištančné štúdium znamenalo zvýšené požiadavky na technické zázemie učiteľov i žiakov.
Preto sme zvýšili rozpočet a darovali viac používanej techniky školám a organizáciám. Pomôcť sa dá aj netradične – a využiť na to firemné aktivity. Pripravenú internú súťaž pre zamestnancov, kde odmenou malo byť vianočné občerstvenie pre celý tím, sme v kontexte zhoršujúcej sa situácie zrušili.
Objednané koláče sme nezrušili, aby dodávateľská stredná odborná škola nemala výpadok, ale venujeme ich novorodeneckému oddeleniu Nemocnice akademika Ladislava Dérera, kde sme tento rok financovali aj kúpu nového monitorovacieho prístroja, a do útulku pre ľudí bez domova Depaul,“ vyratúva Lucia Jakubíková z Nadácie Volkswagen Slovakia.
Vlastní operátori
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?