1. Ako hodnotíte sektor telco za minulý rok, v akom stave je na Slovensku?
2. Ktoré sú najväčšie trendy v sektore telco a kam sa bude posúvať v horizonte piatich až desiatich rokov?
3. Na čo sa v súčasnosti najviac zameriavate z hľadiska biznisu?
Kristián Baráti,
vedúci oddelenia segmentového marketingu spoločnosť
O2 Slovakia
1. Sektor telco vlani charakterizovali dve slová: nevyhnutnosť a pomoc. Počas pandémie a opatrení, ktoré z nej vyplývali, bolo veľmi citeľné, v koľkých oblastiach života sú telekomunikačné služby až nevyhnutnosťou. Či už sú to dáta a pripojenie potrebné na to, aby mohla veľká časť ľudí ďalej pracovať a učiť sa zo svojho domova bez toho, aby ich to obmedzovalo, alebo sa mohli vidieť a počuť so svojimi blízkymi. Ale aj zábavu a relax sme v týchto časoch naozaj potrebovali.
A „pomoc“ preto, že operátori túto nevyhnutnosť a potrebu svojich služieb nezneužili, naopak, snažili sa pomôcť či už poskytnutím dát zadarmo, zvýhodnením služieb pre učiteľov a zdravotníkov, alebo práve poskytnutím rôznych streamovacích služieb, vďaka ktorým sa mohli ľudia zabaviť. Aktuálna situácia urýchlila niektoré trendy, ktoré sú evidentné nielen v sektore telco.
Zvýšené využívanie dát viedlo k tomu, že sa operátori snažili reflektovať tieto potreby vo svojich portfóliách, a preto sme predstavili paušály s neobmedzenými dátami. Zároveň vidieť veľkú snahu o digitalizáciu, v rámci ktorej operátori prinášajú do aplikácií čoraz viac funkcionalít, ktoré zákazník predtým musel riešiť fyzicky v predajni. Priniesli sme aj prvého plne digitálneho operátora, ktorý zákazníkom umožňuje vybaviť celú objednávku z pohodlia domova.
2. Najväčším trendom je jednoznačne digitalizácia, ale so zachovaním ľudského prístupu, ktorý každý z nás oceňuje. Čím ďalej, tým viac budeme vídať riešenia, ktoré ideálne nepotrebujú žiadnu asistenciu, pretože sú intuitívne a jednoduché alebo ich bude možné vybaviť pomocou aplikácie či iného digitálneho kanála. Pre prípady, keď má zákazník vážnejší problém, musí sa vedieť spojiť s človekom, ktorý mu pomôže vyriešiť ťažkosti. Ďalším trendom bude určite obohacovanie služieb operátorov o kvalitné digitálne služby, či už hovoríme o streamovacích službách, hudbe, žurnalistike, alebo rôznych pracovných nástrojoch.
3. Zameriavame sa v prvom rade na zákazníka a jeho reálne potreby. Preto sme priniesli viacero noviniek, ako sú už spomenuté neobmedzené dáta alebo úplne nová televízia, ktorá sa nesnaží ohúriť zákazníka stovkami staníc, z ktorých aj tak pozerá len zopár, ale radšej prináša tie najpozeranejšie programy. K tomu si zákazník môže vybrať napríklad streamovaciu službu HBO Go alebo Voyo, ktoré ponúkajú obrovskú porciu zahraničných aj slovenských filmov a seriálov.
Zároveň hľadáme všetky spôsoby, ako posúvať komunikáciu so zákazníkmi na ešte vyššiu úroveň, preto ak majú problém, ktorý nevedia vyriešiť v našej aplikácii, radi im pomôžeme na telefonickej linke, kde sa spoja priamo so živým agentom bez toho, aby museli naťukať správnu kombináciu čísiel v robotickom strome. Najnovšie s nami zákazníci môžu komunikovať aj cez platformu WhatsApp, ktorá je im blízka a prirodzená, a nemusia tak riešiť svoje potreby cez mail alebo webový čet.
Roman Vavrík,
CEO Swan,
Juraj Ondriš,
CEO Swan Mobile
1. Ak nebudeme brať do úvahy negatívne dôsledky pandémie pre zdravie mnohých spoluobčanov a spoločenský život, z pohľadu výsledkov hodnotíme rok 2020 ako úspešný. S odstupom času môžeme konštatovať, že nás zastihol pripravených. Ako poskytovatelia telekomunikačných služieb sme dokázali plynulo prejsť na režim home of-fice bez negatívneho vplyvu na prevádzku. Mali sme to šťastie, že pandémia a samotné spomalenie ekonomiky poskytovanie našich služieb zásadne neovplyvnili. Všetci zákazníci potrebujú telekomunikačné služby – aj tí, ktorí boli nútení obmedziť alebo zatvoriť prevádzky.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?