No hoci sa najmä v platobnom svete už roky maľujú obrázky o tom, ako nebankoví hráči hryzú bankám z koláča, zatiaľ im citeľný kúsok od úst neodtrhli. Tento rok by sa však mohli s bankami pobiť viac. Minulý víkend mal byť zrodením očakávaného Android Pay. Google ho má spustiť čoskoro a umožní klientom platiť mobilmi v obchodoch či na webe. Android je najrozšírenejším prostredím pre mobilné telefóny, celkovo ho využíva až 80 percent predaných telefónov.
Apple, ktorý už svoje platobné riešenie začal ponúkať, má len vyše 16-percentný podiel a platiť sa navyše dá len najnovšími modelmi iPhonu. Ak mali bankári obavy z Applu, Android Pay im spraví riadne vrásky. Jeho spustenie sa síce pozdržalo, no zdá sa, že len mierne: čerstvá aktualizácia obchodu Google Play už obsahuje aj možnosť platenia cez Android Pay, akurát sa ešte doň nedajú pridávať platobné karty.
Ďalšou novinkou, ktorú zas ohlásil platobný portál PayPal, je zavedenie služby One Touch do 13 európskych krajín. Umožní klientom platiť jedným dotykom bez toho, aby sa museli znova prihlasovať či zadávať nejaké heslá. Obe udalosti nie sú zaujímavé tým, že by prinášali niečo, čo ešte konkurencia nedokázala. No tak Google so svojím Android Pay, ako aj PayPal majú potenciál zasiahnuť veľké masy ľudí a posunúť zmeny v platobných zvyklostiach ďalej. Jednoducho preto, že sú to obri. A nie sú bankami, takže ich nezväzuje tak prísna regulácia.
Ľahšie
Aj keď sa mobily stali „členmi rodín“ a v mnohom vytláčajú používanie veľkých počítačov, pri platení doteraz predsa len nevedeli preraziť. Aj preto, že prihlasovanie či naťukávanie hesiel do mobilu je otravná vec. Niektorí ľudia nákup práve preto vzdajú alebo ho dokončia pri počítači. Podľa PayPalu sa síce polovica obchodov na internete začne v mobile, no dokončí sa v ňom len desatina až 15 percent obchodov. Zjednodušenie, ktoré umožní platby jedným stlačením, tak ako to robí napríklad Amazon, je preto výzvou.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?