Najamerickejšie auto z amerických. Také a podobné prívlastky sprevádzajú muscle car Chevrolet Camaro piatej generácie po jeho príchode do Európy. V USA sa vyrábal v rokoch 1997 až 2002. Pri konštrukcii aktuálnej generácie si jeho tvorcovia vzali za vzor extra vychytený modelový ročník 1969 a transformovali ho na úroveň súčasného poznania (samozrejme v rýdzo severoamerickom ponímaní). Toto kusisko auta, ktoré sa vydáva za športový model, má totiž karosériu dlhú 4,84 m a takmer dvojtonovú prevádzkovú hmotnosť. Rabiátsky vysoký pontón kontrastuje s malou plochou bočného presklenia. Dlhej formovanej prednej kapote zas sekunduje muskulatúra odsadených zadných blatníkov. K tomu úzky rebrovaný gril masky chladiča ako priezor v prilbe ťažkoodenca. Nuž na čom menšom by sa mohol pohybovať ako na dvadsaťpalcových kolesách? Zákazník má na výber, či sa rozhodne pre karosériu kupé, alebo kabriolet s plátennou – elektricky ovládanou skladacou strechou. Pod prednou kapotou má vyárendované miesto vidlicový osemvalec tiež v dvoch verziách. Do tandemu so šesťstupňovou automatickou prevodovkou sa montuje krotkejšia verzia (298 kW/405 k), ktorá využíva odpájanie valcov v úspornom režime. S manuálnou prevodovkou sa páruje výkonnejší osemvalec schopný produkovať maximálny výkon 318 kW (432 k). Takto vybavené Camaro akceleruje z pokoja na stovku za 5,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť redukovanú obmedzovačom na 250 km/h. Už štandardná výbava obsahuje elektronickú kontrolu stability ESC, asistenciu rozjazdu do kopca HSA, šesť airbagov, ale aj športové sedadlá a športový podvozok upravený na európske pomery, samosvorný diferenciál, automatickú klimatizáciu aj zadnú kameru, palubný počítač, tempomat či prémiový audiosystém s deviatimi reproduktormi. Cena na slovenskom trhu je od 42 500 eur.

2010 Chevrolet Camaro RS
2010 Chevrolet Camaro RS