Drahé zlyhania
Manažéri si nerobili ťažkú hlavu s dôkladným prieskumom lokality, v ktorej zvažovali otvoriť predajňu. Obzreli si ju cez mapy Google a následne prijali rozhodnutie. Takto opisuje nemecký mesačník Manager Magazin prax vedenia amerického Lidla. Odpich nemeckého diskontu za veľkou mlákou vzbudzoval na začiatku veľké očakávania. Už po zhruba pol roku sa však ukázalo, že s plánmi expanzie na svojom prvom mimoeurópskom trhu to zrejme prehnal.
Lidl úspešne zatlačil na ceny viacerých výrobkov. V niektorých lokalitách na východnom pobreží USA, kde otvára svoje predajne, potraviny skutočne zlacneli aj o polovicu. Podľa Katrin Gielensovej, profesorky marketingu na University of North Carolina, dokáže Lidl svojím príchodom na trh vyvinúť až trojnásobne silnejší cenový tlak na konkurentov než tradičný americký obchodník a svetová retailová jednotka Walmart. Dobré správy pre spotrebiteľov sa však zatiaľ nepremietli do úspechu samotného reťazca Lidl, píše nemecký denník Handelsblatt.
Lidl zatiahol expanznú brzdu už začiatkom tohto roka. „Viaceré veci šli nesprávnym smerom,“ cituje Manager Magazin šéfa Schwarz Group (nemecká matka Lidla) Klausa Gehriga v interview pod názvom Drahé zlyhania. K chybám v nástupe na americký trh zaraďuje biedny výber lokalít pre predajne, príliš veľké obchody s nákladnou prevádzkou či nedostatok pochopenia pre produktové preferencie amerického zákazníka.
„Manažment Lidla podcenil výzvy amerického trhu. Nepochopil jeho
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?