Hoci autonómne vozidlá v prístavoch či baniach už nie sú žiadnou novinkou, ich zavedenie na diaľnice potrebuje ešte nejaký čas. Kým Volvo a BMW sa zaoberajú autonómnymi osobnými autami už od roku 2012, vývoj v oblasti nákladných vozidiel riešili automobilky viac-menej v tichosti. Daimler predstavil autonómny kamión v júli 2014 prejazdom po nemeckej diaľnici A14 neďaleko Magdeburgu, ktorá bola toho času vo výstavbe. Počas štyridsaťpäťminútovej jazdy automaticky pribrzdil a presunul sa ku krajnici, keď okolo prechádzalo policajné vozidlo. „Kamiónová“ dcéra automobilky, divízia Daimler Trucks, si predbežne načasovala uvedenie samojazdiaceho kamióna na trh na rok 2025.
S partnermi Volvo, Scania a Volkswagen následne Daimler testoval konvojové jazdenie kamiónov naprieč Európou. Prvá veľká cvičná jazda tucta autonómnych vozidiel sa začala v posledný marcový deň roku 2016 v troch európskych krajinách a skončila sa po šiestich dňoch v holandskom prístave Rotterdam. Kolóna najazdila vyše dvetisíc kilometrov. Na základe teoretických výpočtov by jeden autonómny kamión v závese mohol pri prejazde stotisíc kilometrov ušetriť až štyritisíc eur. Úspora spotreby nafty by sa mohla pohybovať od troch litrov na sto kilometrov.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?