Bolo to pred rokom v Ženeve, keď automobilka Hyundai otvorila ďalší front v ofenzíve na európskych trhoch. Tentoraz predstavila model strednej triedy i40, pričom trochu prekvapujúco na prvé miesto postavila kombi. Zámerne. Má totiž strategický plán – presadiť sa vo firemných flotilách. Ešte stále čerstvú novinku sprevádza zostava štyroch štvorvalcov. Dvom turbodieselom 1,7 CRDi (85 kW/116 k) a 1,7 CRDI (100 kW/136 k) sekunduje pár priamovstrekových benzínových motorov 1,6 GDI (99 kW/135 k) a 2,0 GDI (130 kW/177 k). Práve tento najvýkonnejší derivát a v najvyššej výbave Premium sme podrobili redakčnému testu.
Ľahkosť bytia
Karoséria imponuje dlhou štíhlou siluetou, aká sa pri „kombíkoch“ len tak nevidí. Dojem zanechaný profilom umocňuje ostro rezaný prelis vo výške kľučiek a markantne dozadu splývajúca dlhá kabína zakončená frajerským šiltom. Spredu zaujme harmónia dvoch párov plápolajúcich svetlometov v susedstve bohato členenej sebavedomej masky chladiča. Na ňu už má Hyundai patent. Nízka zadná partia vystavuje opäť na obdiv veľkoplošné osvetľovacie telesá vkusne premostené chrómovanou rampou. Aké musí byť ľahké tvoriť, keď nechýba inšpirácia. Autori však mali jednu výhodu. Kombi tvorili v prvom pláne a nie ako odvodenú verziu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?