Čína už dávno nie je len továrňou na textil či elektroniku. Kto hľadá najlacnejšiu výrobu, využije radšej Bangladéš. Najľudnatejšia krajina postupne mení štruktúru svojho hospodárstva a do úst ekonómov sa čoraz viac dostávajú slová ako domáca spotreba. Príkladom toho, čo dokáže ekonomicky sa vzmáhajúca masa 1,3 miliardy ľudí, je internetový gigant Alibaba. Jeho primárna emisia na newyorskej burze patrí k historicky najväčším a pre investorov znamená príležitosť staviť si na ďalší rast čínskej ekonomiky ťahaný domácim dopytom.

Alibaba spája v prostrední internetu kupujúcich a predávajúcich, no bez aukcie. Zaujímavé je, že pod viac ako polovicu všetkých zaslaných balíčkov v Číne sa podpísali práve obchody realizované na stránkach Taobao a Tmall z portfólia spoločnosti. Objem transakcií je už dnes väčší ako v prípade Amazonu a eBay dokopy. Peter Garnry, hlavný akciový stratég Saxo Bank, pripomína, že v roku 2013 mala Čína 618 miliónov používateľov internetu, o dva roky ich bude až 790 miliónov. „Internetová penetrácia je v Číne iba 46 percent v porovnaní s 88 percentami v USA. To znamená mnoho príležitostí pri ďalšom rozvoji čínskeho hospodárstva.“ Pohľad na online nakupovanie je ešte zaujímavejší. Jeho penetrácia bola v roku 2013 len osem percent a do roku 2016 má vzrásť na 14,5 percenta.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa