Kancelária Albrechta Reimolda v bratislavskom závode Volkswagenu pôsobí až prísne účelovo. Aj preto prekvapí veľká vitrína plná modelov automobilov, na ktorú padne návštevníkovi pohľad pri vstupe. Je zrejmé, že na jej údržbe si dáva šéf slovenského Volkswagenu záležať.

A. Reimold je totiž človek, ktorý má k technike a autám blízky vzťah už odmalička. Kým v detstve zbieral modely vozidiel, dnes so záľubou skúša rôzne technické novinky. Nie je preto nezvyčajné vidieť ho prichádzať do práce raz v elektrickom modeli Volkswagen e-up! a inokedy v najnovšom Touaregu. Je to sčasti práve jeho snaha držať krok s modernými technológiami, ktorá pomáha bratislavskému závodu udržať sa na špici medzi fabrikami koncernu a získavať nové investície.

Albrecht Reimold: Šéf so srdcom pre techniku
Manažér roka je tradičné ocenenie udeľované týždenníkom TREND už od roku 2005. Desiatku nominovaných zostavuje redakcia, o držiteľovi titulu rozhodujú hlasovaním osobnosti hospodárskeho života z TREND Barometra spolu s čitateľmi TRENDU a TREND.sk.

Profily nominovaných sme uverejňovali postupne od 20. augusta. Hlasovanie v 11. ročníku ankety bolo spustené 21. októbra a skončí sa 4. novembra. Víťaza vyhlásime 10. novembra na slávnostnom večeri TREND TOP 2015.

Rozhodnite o Manažérovi roka 2015 - hlasovanie je spustené

Skúsenosti z Lamborghini

Predseda predstavenstva najväčšej firmy na Slovensku svoj vzťah k technike získal už v detstve. „Môj otec bol inžinier a uviedol ma do tajov techniky už v ranom veku. S tým súvisí aj zbieranie automobilových modelov. Tie ma vždy fascinovali,“ hovorí.

A. Reimold mal preto profesijnú cestu jasnú. Najprv vyštudoval za nástrojára a po získaní titulu v odbore zvárania a výrobnej techniky začal pracovať pre automobilku Audi v nemeckom Neckersulme.

Táto prémiová značka ho svojimi dynamickými a športovými autami vždy fascinovala a práve s ňou je spojená kľúčová časť jeho kariéry. „Prešiel som rôznymi pozíciami. Od inžiniera vo zvarovni, asistenta riaditeľa závodu, vedúceho karosárne Audi A8 a tiež vedúceho plánovania, kde sa človek už priamo podieľa na tvorbe automobilov,“ spomína A. Reimold. Na starosti mal plánovanie výroby pre modely Audi A6 a Audi A8, ako aj pre športové Audi R8.

Medzinárodné skúsenosti zbieral v rámci koncernu Volkswagen aj v Taliansku v legendárnej automobilke Lamborghini a prešiel tiež krátkymi zastávkami v Indii a v Číne. Problémy s riadením ľudí v takých odlišných kultúrach však nemal.

„V princípe v tom nie sú veľké rozdiely. V Číne je napríklad spolupráca so zamestnancami iná, ale treba to pochopiť a naučiť sa, ako budú ľudia reagovať. Niekedy to ide veľmi rýchlo, inokedy na to treba viac času. Pokiaľ však riadite ľudí tak, že dbáte vždy na jasné hodnoty, tak to je najlepší spôsob, ako si získať rešpekt a uznanie,“ opisuje svoje skúsenosti A. Reimold.

Začiatkom roku 2009 prevzal vedenie v nemeckom Neckarsulme. Po troch rokoch sa A. Reimold presunul na Slovensko na pozíciu predsedu predstavenstva spoločnosti Volkswagen Slovakia. So značkou Audi je však naďalej spojený. Tunajší závod totiž vyrába už druhú generáciu populárneho SUV modelu Q7. „Som veľmi hrdý na to, že nová Audi Q7, ktorá predstavuje najvyššiu úroveň v technológiách, sa vyrába u nás. Niektorí totiž ani neverili, že to dokážeme,“ spomína A. Reimold.

Albrecht Reimold: Šéf so srdcom pre techniku

Albrecht Reimold, manažér roka Zdroj: Maňo Štrauch

Rast a kvalita v rovnováhe

Závody na Slovensku prevzal v čase, keď sa už naplno rozbehla produkcia malých mestských vozidiel New Small Family. Kým v roku 2011 tu Volkswagen vyrobil 210-tisíc vozidiel, o rok neskôr už takmer dvojnásobok. V rovnakom období spoločnosť zároveň prudko zvýšila počet zamestnancov o takmer dva a pol tisíca.

Význam Slovenska rástol a materský koncern sa preto rozhodol v krajine masívne zainvestovať. Na roky 2012 až 2016 si pre slovenské závody naplánoval investície v celkovej výške 1,5 miliardy eur. Pred A. Reimoldom tak stála úloha zabezpečiť expanziu a zároveň neustále zvyšovať kvalitu.

Počas jeho pôsobenia na čele slovenského Volkswagenu vyrástla v Bratislave nová karosáreň určená práve pre Audi Q7, v Stupave pribudol nový závod na výrobu nástrojov, ktorý využíva aj najmodernejšie technológie vrátane 3D tlače. Aktuálne je vo výstavbe ďalšia karosáreň za pol miliardy eur a chystá sa aj nová výrobná hala. „Keď sa pozriete naokolo, tak tu oproti minulosti azda neostal kameň na kameni,“ pripomína A. Reimold.

Fabrika v bratislavskej Devínskej Novej Vsi má totiž v rámci koncernu unikátne postavenie. Je jediným automobilovým závodom na svete, ktorý vyrába vozidlá piatich značiek pod jednou strechou.

V tomto roku navyše pribudla už šiesta a najluxusnejšia v podobe britského Bentley, pre ktorého prémiové SUV sa na Slovensku budú vyrábať karosérie. „Ako Volkswagen Slovakia chceme byť neustále číslom jeden. Chceme byť tí, ktorí zvládajú najväčšiu komplexnosť vo výrobe v rámci celého koncernu,“ hovorí hrdo.

Očividne sa mu to aj darí. Bratislavská fabrika totiž v tomto roku získala v konkurencii 14 európskych závodov už druhýkrát v rade ocenenie ako najlepší automobilový závod značky Volkswagen. A. Reimold nechce zásluhy pripisovať len sebe. Úspech fabriky je preňho úspechom celého tímu. „Človek nedosahuje úspechy nikdy sám, ale vždy iba s kolegami. Úspech je aj to, že napĺňame či už krátkodobé alebo dlhodobé ciele v podobe rozvoja závodu a celého podniku,“ ozrejmuje.

Albrecht Reimold: Šéf so srdcom pre techniku

Albrecht Reimold, manažér roka Zdroj: Maňo Štrauch

Nebojí sa pochváliť

Sám seba vníma ako náročného, no spravodlivého manažéra, ktorý je viac koučom a motivátorom. Zamestnancom dáva voľnosť, ale dôsledne vyžaduje plnenie úloh. „Dôležité je nájsť rovnováhu medzi tým, ako poskytnete ľudom priestor, ako tlačíte na dosahovanie cieľov a ako dokážete byť dobrým koučom, ktorý vždy určí správny smer,“ opisuje A. Reimold svoj manažérsky štýl.

V práci sa snaží byť ten, kto ľudí počúva a podporuje ich pri realizácii nápadov. Základným pravidlom preňho je pracovať spoločne a ísť za rovnakým cieľom. Za svojimi úspechmi si stojí. „Iste, niekedy ma aj kritizujú, nie každému sa zavďačíte. Ale keď sa pozriem spätne na moju profesionálnu kariéru, vidím, že som dosiahol veľa úspechov. A to práve v oblastiach, kde išlo o inovácie a nové technológie, čo je vždy veľmi ťažké,“ konštatuje.

Napriek svojej vášni pre automobily nie je A. Reimold fanúšikom automobilových športov. „Pretekať sa na autách, to by som bol opäť len v práci,“ hovorí. Najlepšie si preto oddýchne pri behaní, plávaní alebo bicyklovaní. Len tak ležať na gauči mu nič nehovorí, potrebuje totiž stále niečo robiť. „Nedokážem ísť s mojou manželkou nakupovať. Trvá to pridlho. Ja sa neviem ani pomaly prechádzať po meste. Stále potrebujem okolo seba nejaký ruch,“ vysvetľuje.

A aké sú jeho ciele na Slovensku? „Chcel by som, aby sme sa naďalej úspešne rozvíjali, aby modely, ktoré vyrábame, boli naďalej úspešné, aby sa nám darilo naďalej vytvárať nové pracovné miesta a prispeli tak k rozvoju Slovenska. Ak sa nám to bude dariť plniť kontinuálne rok po roku, tak môžem povedať, že budem spokojný,“ uzatvára šéf slovenského Volkswagenu.

Albrecht Reimold (54)

Albrecht Reimold: Šéf so srdcom pre techniku

Albrecht Reimold, manažér roka Zdroj: Maňo Štrauch

Jeho kariéra je úzko spätá s nemeckým koncernom Volkswagen. Po štúdiu na Odbornej vysokej škole v Heilbronne nastúpil v roku 1987 v spoločnosti Audi v nemeckom Neckarsulme. V októbri 1993 prevzal vedenie zvarovne Audi A8 a následne v máji 1998 vedenie nového výrobného segmentu Audi A2. Od septembra 2002 viedol plánovanie výroby pre modely Audi A6 a Audi A8, ako aj pre športové Audi R8.

Okrem toho bol zodpovedný za oblasť plánovania závodu v Neckarsulme. Medzinárodné skúsenosti získal v rámci kompetencie pre oblasť plánovania výroby medzinárodných prevádzok Čang-Čun v Číne a Aurangabad v Indii. Od januára 2009 stál na čele závodu Audi v Neckarsulme. Na Slovensko prišiel v januári 2012, keď sa stal predsedom predstavenstva Volkswagenu Slovakia. A. Reimold je ženatý, má štyri deti.

Autá budúcnosti budú ako zo sci-fi

Ako vnímate aktuálne problémy koncernu Volkswagen?

Volkswagen intenzívne pracuje na vyšetrení nezrovnalostí použitého softvéru pri naftových motoroch. Nové automobily koncernu Volkswagen s EU 6 naftovými motormi momentálne dostupné v Európskej únii spĺňajú zákonné požiadavky a ekologické normy. Vozidlá so spomenutým softvérom sú technicky bezpečné a pojazdné.

Volkswagen netoleruje akékoľvek porušenie zákonov. Najvyšším cieľom zostáva získať stratenú dôveru a odvrátiť škody od našich zákazníkov. Koncern bude priebežne a transparentne informovať verejnosť o ďalšom priebehu vyšetrovania.

Čo bude z pohľadu najväčšieho výrobcu áut na Slovensku znamenať ohlásený príchod štvrtej automobilky?

Poprosím o pochopenie, ale k plánom iných automobilových výrobcov sa nevyjadrujeme.

Môžu sa samojazdiace autá stať budúcnosťou mobility?

Za najbližší fenomén v automobilovom priemysle považujem jednoznačne digitalizáciu. Pre nás znamená rýchly rozvoj, kratšie výrobné cykly, ešte väčšiu blízkosť k zákazníkovi. Zmení všetky oddelenia podniku, výrobné i nevýrobné. Technológie stratégie Priemysel 4.0 nám napríklad umožnia vyrábať ešte individualizovanejšie, efektívnejšie a ekologickejšie automobily.

A novodobé technológie využívajúce „big data“ nám budú pomáhať v nevýrobných úsekoch viac zoštíhľovať a zefektívňovať. O sto rokov môže vyzerať mobilita úplne inak. Čo sme videli v science-fiction filmoch, nemusí byť len víziou budúcnosti.

Partneri projektu:

Official image partner:

Albrecht Reimold: Šéf so srdcom pre techniku