Posledným úspechom bolo potvrdenie produkcie karosérie pre športovo-úžitkové vozidlo britskej luxusnej značky Bentley. Bratislavský závod je podľa neho v hre na výrobu karosérií pre chystané SUV kultového Lamborghini.
Aké je to stáť na čele najväčšej slovenskej firmy?
Každý podnik je iný. Treba sa oboznámiť s jeho kultúrou a pristupovať k nej s rešpektom a s uznaním ku každému zamestnancovi. A treba sa prácou aj baviť. Potom je jedno, či je v podniku zamestnaných desať alebo desaťtisíc ľudí. Vždy to znamená niesť so sebou zodpovednosť.
Volkswagen spustil nedávno výrobu v novej karosárni v bratislavskom závode, položili ste základný kameň ďalšej, otvorili ste nástrojáreň a plánuje sa aj rozširovanie fabriky. Do akej miery bolo náročné presvedčiť centrálu vo Wolfsburgu o týchto investíciách?
Závisí vždy od kvality argumentov a správne zvolenej stratégie. Vo Volkswagene Slovakia sme si zadefinovali jasnú predstavu, kam chceme závod posunúť a ktorým smerom sa bude vyvíjať. Máme navyše veľmi dobré predpoklady, či už je to kvalifikovaná pracovná sila a flexibilný trh práce. Napriek tomu trvá istý čas, kým presvedčíme všetky inštitúcie a úrovne vedenia. Ako je však zrejmé aj z týchto príkladov, v konečnom dôsledku sme úspešní. V posledných troch rokoch sme na Slovensku preinvestovali jednu miliardu eur a to už je suma, ktorú naozaj vidieť.
Koľko zhruba trvá, kým koncern rozhodne o pridelení novej investície?
Aj v rámci koncernu panuje konkurencia medzi jednotlivými fabrikami, ale aj značkami. Preto nejde o proces, ktorý by trval pár dní, ale zaberie dlhé obdobie, kým padne takéto rozhodnutie. Môže ísť o týždne až mesiace.
Ste na niektorú z investícií výrazne hrdý?
Teší má každé rozhodnutie o pridelení investície. Každá investícia, či už je malá alebo veľká, je kúskom skladačky obrazu, kam sa v budúcnosti Volkswagen na Slovensku posunie. Samozrejme, som rád, keď je suma vysoká.
Kam sa má Volkswagen Slovakia posunúť?
Tunajšie závody musia naďalej rásť a zároveň byť nositeľom najnovších technológií a inovácií. To sa nám zatiaľ darí. V posledných rokoch sme jasne videli, že automobilový priemysel sa výrazne zmenil a stále sa mení, a preto nestačí len stáť na mieste a čakať, čo sa stane. Musíte byť aktívni a sami sa snažiť získať nové investície. Aj preto tu dnes máme najmodernejšie technológie, no zároveň zostávame vysoko flexibilní, keď dokážeme v krátkom čase reagovať na veľké zmeny.
Naráža Volkswagen Slovakia pri svojom rozširovaní na limity, či už v podobe dostatku zamestnancov alebo aj kapacitne?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?