A tam sa to neskončí, lebo v roku 2030 to bude môcť byť už len 59 gramov. Dnes ide priemerne zhruba o dvojnásobok. Aj preto, aby automobilky boli schopné dodržiavať tieto priemerné limity, musia do svojich portfólií zaradiť autá bez emisií. A teda na elektrinu.
Aký je však každodenný život s elektromobilom, ako často ho nabíjať, čo sa stane s elektrickou sieťou, keď sa pripojí o päťdesiat rokov niekoľko státisícov áut na nabíjanie? Akú záruku majú elektromobily, kedy sa takéto auto vyplatí a čo s batériami po tom, ako sa skončí ich záruka či životnosť na cestách? TREND sa pozrel na praktické záležitosti vlastníctva a prevádzky elektromobilov.
Milióny neuškodia
Na otázky, čo prinesie budúcnosť, sa už dnes čo najrýchlejšie snažia nájsť odpovede vývojári nielen európskych automobiliek. Špecialista obchodov s batériami v spoločnosti Škoda Auto Jan Železný uvádza, že elektromobilita je udržateľný trend, pokiaľ ide o každodenné využívanie.
Čo však platí pre prevádzku elektromobilov a ich nabíjanie z elektrickej siete? Ján Železný udáva ako príklad aktuálne prvý plne elektrický model Škoda Citigo-e iV, ktorý má motor s výkonom 61 kW. Jeho lítiovo-iónová batéria poskytne dojazd nad 250 kilometrov a na 80 percent sa nabije za hodinu. Ak sa do siete pripojí naraz tisíc takýchto áut, bude to znamenať
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?