Najlepší pomer kvalita/cena. Hotely z USA a Talianska dominovali v hodnotení Expedia Insiders’ Select 2011 o najlepšie hotely z hľadiska pomeru ceny a kvality, ktorý robil internetový portál Expedia. Ten má v ponuke 130-tisíc hotelov a výsledky vyplynuli z vyše pol milióna hodnotení. Najlepším hotelom sa podľa užívateľov stal 3,5-hviezdičkový Cedarbrook Lodge v Seattli v USA. Druhý sa umiestnil iQ Hotel Roma (4*) a tretí Antiche Figure (3*) v Benátkach. V prvej desiatke boli štyri hotely z USA a tri talianske. Prepracoval sa do nej aj pražský hotel K&K Hotel Central, ktorý obsadil ôsme miesto.
Nová stratégia. Marketingová stratégia Slovenskej agentúry pre cestovný ruch na roky 2011 – 2013, ktorú schválila vláda, kladie na rozdiel od minulosti väčší dôraz aj na domáci cestovný ruch a cielenejšie sa zameriava na zahraničné trhy, ktoré prieskumy Slovenskej agentúry pre cestovný ruch označili za zdrojové. V stratégii dominuje podľa riaditeľa SACR Petra Belinského nový zásadný prvok – východiskom pre rozvoj turizmu je úzka spolupráca všetkých subjektov. „Poskytovatelia služieb právom očakávajú väčšiu podporu zo strany obcí, regiónov i štátu. Nejde len o financie, ale aj o legislatívne podmienky či koordinovaný postup,“ konštatoval P. Belinský.
Vyššie tržby. Na Slovensku tržby za organizovaný cestovný ruch, teda pobyty organizované cestovnými kanceláriami v roku 2010, oproti roku 2009 vzrástli. Podľa ŠÚ SR spolu dosiahli 441,4 mil. eur, pričom väčšinou sa na nich podieľal pasívny cestovný ruch, teda cesty Slovákov do zahraničia. Tie predstavovali 402,5 mil. eur, čo je o 18,1 perc. viac ako v roku 2009. Tržby z pobytov cudzincov cestovným kanceláriám klesli – predstavovali 22,5 mil. eur, čo je medziročne o 10,4 perc. menej.