Asi aj preto Google tento rok firmu ocenil ako partnerskú agentúru s najlepším vlastným marketingom v strednej a východnej Európe.
Mnohé firmy zaujíma, či investovať do online marketingu. Existuje nejaká poučka, trojkrokový test, ktorý dokáže túto otázku zodpovedať?
Práve píšem článok o tom, že dnes už „nechodíme“ na web, ale žijeme online. Bežný človek má mobil aj laptop a nechodí na web preto, aby si niečo skontroloval. On žije online a má tam celý svoj život. Rieši na internete všetko od objednávky jedla, cez navigáciu do auta, zdieľanie fotiek svojich detí až po chatovanie s kamarátmi.
Firma by si mala odpovedať na otázku, kto je ich potenciálny klient a čo cez deň robí, ako komunikuje, ako funguje. Ak to bude človek, ktorý nepoužíva smartfón a internet, tak tam priestor v online stále nie je taký potrebný, ale to sa rýchlo mení.
V čom?
Vidieť to na svetových trendoch. Na Slovensku bolo vlani podľa neoficiálnych dát preinvestovaných do online reklamy okolo 72 miliónov eur. V Českej republike, čo je približne dvakrát taká veľká krajina, to bolo viac ako 500 miliónov eur.
Holandsko má 25 miliónov obyvateľov a len do reklamy cez Google išlo 1,2 miliardy eur a takto to pokračuje ďalej na západ. Pred tromi rokmi sme mali klienta z Ostravy, ktorý robil montované haly. Vtedy som sa ešte čudoval, načo im je stránka na Facebooku, ale dnes to považujem za úplne prirodzené.
Ste marketingová firma, predávate firmám služby zviditeľnenia sa na trhu cez online priestor. Platí u vás pravidlo, že obuvníkov syn chodí bosý?
U nás je to skôr naopak, ale výnimka potvrdzuje pravidlo. Kam sa pozriem, tam vidím, že marketingové agentúry majú neaktuálne webstránky, nemajú čas na svoju vlastnú komunikáciu, neriešia budovanie vlastnej značky. My si na tom zakladáme a je to dôležitá súčasť nášho napredovania.
Náš marketing spočíva v edukácii trhu. Začali sme článkami na webe, pokračovali sme videoblogmi, potom sa začali nabaľovať rôzne webináre, e-booky, infografiky a účasť na konferenciách. Dnes máme celý marketing koncepčne podchytený, máme stanovený marketingový plán na celý rok aj na jednotlivé kvartály. Máme redakčný kalendár a vybrané témy, ktoré postupne komunikujeme.
Pravidelne vyhodnocujeme všetky aktivity od aktivít našich ľudí na sociálnych sieťach, cez výstupy na konferenciách po úspešnosť konverzie jednotlivých aktivít na biznis. To znamená, že vieme, akú máme návštevnosť na webe, aké efektívne sú kampane, aká efektívna je komunikácia cez Facebook, koľko nám z jednotlivých aktivít príde dopytov na biznis.
Čo sa ukázalo ako najefektívnejšie na získavanie nových zákaziek?
Máte už predplatné?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň