Ultraprémiové značky za šesťciferné ceny nie sú pre automobilové skupiny iba imidžovým dopingom. Prím hrajú aj v ziskovosti. Napríklad Porsche sa na športovo-luxusnom poli zaraďuje k lacnejším značkám, ale s 18-percentnou prevádzkovou maržou robí materskej skupine Volkswagen určite radosť. Luxusný Bentley vykazuje maržu desať percent. Na štandardných osobných autách pritom skupina z nemeckého Wolfsburgu zarába len zhruba tri percentá.
Ešte viac než dosiaľ si plánuje na ziskovosti luxusu zakladať taliansky Fiat v spolku s americkým Chryslerom. K trojpercentnej marži jeho štandardných áut sa stavia 15,6-percentná ziskovosť luxusnej značky Ferrari a 10,3-percentná pri Maserati. Druhé menované vstúpilo do stého roku svojej existencie zvýšením predaja o 150 percent na 15 400 áut. Nemožno sa čudovať, že šéf skupiny Sergio Marchionne chce pridať do ziskovejšej triedy aj momentálne stratovú Alfu Romeo. Luxusný segment je pre väčšinu automobilových skupín doslova stávkou na istotu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?