Je zrejmé (a vyplynulo to aj z miniankety TRENDU), že pri získavaní zákazníkov budú prevádzkovatelia komerčných datacentier ako svoje silné stránky zdôrazňovať špičkovú úroveň služieb, vysokú mieru zabezpečenia (proti výpadkom dodávok elektriny či živelným pohromám), nízke energetické nároky alebo priaznivé ceny. Ako sa teda rozhodovať?

V brandži sa na rozlišovanie úrovne zvyknú používať štandardy Tier, ktorých autorom je organizácia Uptime Institute. Tá stanovuje kritériá, ktoré musí dané centrum spĺňať, aby bolo v tom-ktorom stupni „rebríčka“. Väčšina slovenských projektov podľa svojich prevádzkovateľov vyhovuje požiadavkám štandardu Tier 3 alebo Tier 4.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa