Pravidelní konzumenti médií, ktorí si ich obsah všímajú pozornejšie, často musia mať pocit, že napriek obrovskej rôznorodosti tém, prístupov a výstupov sa mnohé príspevky uchyľujú k stereotypom. Podobnosť textov spôsobuje v prvom rade systém práce žurnalistov. Niektoré udalosti sa z pohľadu novinárskej rutiny jednoducho nedajú napísať inak. Témy ako hospodárske výsledky firiem, akcie mobilných operátorov, úkladné vraždy, odročené súdne procesy či problémy spotrebiteľov veľa kreativity nepripúšťajú. Ako by už mohol nápadito začínať a hlavne končiť svoje príspevky motoristický redaktor, ktorý každý mesiac testuje iné vozidlo? Stereotypy však nie sú iba na úrovni spracovania článkov. Veľa textov používa rovnaké slová, prirovnania či konštatácie.

Tu v tomto byte

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa