Január 2014 – 59 percent. Marec – 62 percent. Máj – 66 percent. Čísla sa netýkajú rastúcej životnej úrovne v Českej republike, ktorá by bola naplnením volebného hesla „ANO, bude líp“ politickej strany Andreja Babiša. Sú vyjadrením popularity podnikateľa so slovenskými koreňmi, ktorý pobláznil českých voličov.

A. Babiš vníma politiku ako prostriedok pre svoj biznis. Priznal to sám v rozhovore pre týždenník TREND pred troma rokmi, keď sa rozhodol do nej vstúpiť: „Politika má byť nástroj zdravého rozvoja ekonomiky.“ Obhajoval tým fakt, že ako biznismen loboval u bývalého českého premiéra Stanislava Grossa (ČSSD) pri privatizácii českého Unipetrolu. „Čo je na tom? Obama tiež lobuje pri dostavbe Temelína za americké firmy a Medvedev za ruské. Podnikateľ má právo presadzovať svoje záujmy a vysvetľovať politikovi zámery,“ tvrdil. Dnes už nemusí lobovať u žiadneho politika, aby ovplyvnil rozhodnutia v prospech svojich firiem. Sám významne tvorí politiku ako člen vlády.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa