„Investičné životné poistenie je dobrý produkt. Vzhľadom na komplexnosť si vyžaduje kvalitné poradenstvo. To má svoju cenu,“ vraví člen predstavenstva poisťovne Generali Juraj Jurčík. Toto poistenie je podľa neho zaťažené poplatkami preto, lebo neexistuje po ňom prirodzený dopyt. Len málokto príde do pobočky s tým, že by chcel uzatvoriť investičné životné poistenie (IŽP). Vďaka tomu sa takmer celý predaj realizuje cez sprostredkovateľov. Tí musia podľa J. Jurčíka najprv zistiť potreby klienta, vytvoriť u neho záujem o tento produkt a potom mu odporučiť najvhodnejšie riešenie. A za to si nechajú zaplatiť.

Osem percent

Vstupné poplatky IŽP sa pohybujú okolo ôsmich percent. Mnohí ľudia, ktorí uzatvárajú zmluvu, netušia, z čoho sa týchto osem percent počíta. A finančný agent, ktorý im odporučil IŽP, sa väčšinou do vysvetľovania tohto poplatku nehrnie. Pravdepodobne by totiž každého potenciálneho záujemcu od kúpy tohto produktu odradil.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa