Tamojší úspech je založený na efektívnom riadení subjektov cestovného ruchu po horizontále v danej lokalite aj zdola nahor po vertikále obec – región – štát. Veľmi je osvedčený systém, pri ktorom každý subjekt, ktorý sa podieľa na príjmoch sektora, sa automaticky stáva platiacim členom tzv. organizácie destinačného manažmentu. Tá lokálne rozvíja turizmus na princípoch súkromno-verejného partnerstva a participácie.
Na Slovensku bol tento systémový nástroj riadenia zavedený v roku 2010 zákonom č. 91/2010 Z.z. o podpore cestovného ruchu. Na rozdiel od Rakúska je však postavený na princípe dobrovoľnosti a dobrovoľnom členstve, nie povinnom ako v Rakúsku.
Slovenské organizácie dostávajú aj príspevok od štátu rovný sume, ktorú si vyberú na členských príspevkoch. Maximálne však do výšky vybranej dane z ubytovania členských samospráv. Aj vďaka týmto zdrojom sa jednotlivé organizácie snažia zveľaďovať turistické destinácie, dobudovávať infraštruktúru, zvyšovať kvalitu služieb či zlepšovať propagáciu návštevníckej ponuky.
V súčasnosti je na Slovensku registrovaných 41 organizácií cestovného ruchu, z toho päť krajských. Štát im ročne prerozdelí formou štátnej dotácie zhruba päť miliónov eur.
Cyklotrasy, vínne dni aj rozhľadne
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné
Máte už predplatné?
Prihláste sa
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?