Jedna z hlavných otázok, ktorú riešia obchody s oblečením, je, ako sa trafiť do farebného vkusu zákazníkov a zákazníčok. Bude sa lepšie predávať staroružová alebo treba objednať skôr tyrkysovú kolekciu? Obchodníci sa zvyčajne spoliehajú na módnych expertov, ktorí odhadujú budúci trend.
V americkej sieti Nordstrom si povedali, že to skúsia inak. Zistili, že majú tak veľa fanúšikov na Pintereste (web, kde si ľudia vytvárajú tematické kolekcie obrázkov a fotografií), že trendy extrahujú z ich profilov. „Kým módni experti poskytli dve-tri farby, ktoré sa museli trafiť do celej populácie, vďaka Pinterestu mohli napríklad vidiecke oblasti dostať svoju farebnú škálu, odlišnú od mestských farebných trendov,“ vysvetľuje expert na Big Data Filip Vítek zo spoločnosti Mediworx.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?