Spokojnosť so službami musí vládnuť nielen na strane zákazníkov, ale aj u obchodných partnerov, z ktorých mnohí začínajú pochybovať o dlhodobom prínose nie veľmi výnosných akcií. V Spojených štátoch, kde biznis funguje už štyri roky, sa v minuloročnom prieskume od Susquehanna Financial Group nadpolovičná časť (52 percent) zo 400 prevádzok vyjadrila, že napriek skúsenostiam s hromadným nakupovaním v nasledujúcom polroku neplánuje nasadiť ďalšiu akciu. Zopakovať ponuku chcela iba štvrtina oslovených firiem, hoci až osem z desiatich bolo spokojných s výsledkami z minulosti, informoval v januári New York Post.
Slovenské zľavové portály majú pre obchodných partnerov viacero tipov, ako sa vyhnúť sklamaniu. „Dôležité je zamerať sa na core produkt. Ak ste pizzeria, neponúkajte lososa,“ hovorí Z. Hoschek zo ZľavaDňa.sk. T. Sroka zo Zľavomatu, odkazujúc na konkurenciu tiež hovorí, že počas rozbiehania zľavového biznisu mnohé prevádzky predávali kupóny, ktoré nevyjadrovali ich charakter: „Reštaurácie prilákali nekvalifikovanú kúpnu silu – menučkárov, ktorí si nič navyše nekúpili alebo sa nevrátili. Pritom to bola reštaurácia, v ktorej ľudia míňajú aj tridsať eur na večeru.“ Ako vysvetľuje, často je lepšie predať drahší produkt v menšom, ktorý prinesie tú správnu klientelu. V jednej gastroprevádzke, v ktorej Zľavomat sledoval takzvaný upsale (dodatočný predaj), minuli klienti v priemere 17 eur navyše k akciovej ponuke. Druhý častý problém bolo neodhadnutie vlastných kapacít, keď prevádzky predali toľko kupónov na lepšie jedlá, že nakoniec nedokázali zabezpečiť kvalitu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?