Aj keď sa slovenské banky snažili stavať k novej konkurencii v podobe internetovej banky Zuno vlažne až nevšímavo a z tejto pozície neustúpili ani po pol roku jej fungovania, sotva im môže byť ľahostajná. Nová značka dokázala zopakovať nástup mBank spred viac než troch rokov, i keď prišla v čase, keď na trhu panuje iná situácia. Kým mBank ako prvá čisto internetová retailová banka vystihla mobilizáciu vkladov pred zavedením eura, Zuno nastúpilo v čase, keď sa o úspory obyvateľstva muselo pobiť o čosi viac. Na druhej strane, už nemuselo ľudí silno presviedčať o tom, že bankový biznis môže existovať aj bez siete kamenných pobočiek.

Z dlhodobého hľadiska zatiaľ v krajine žiadny finančný dom s konceptom direkt banky nedokázal prerásť kategóriu „malá banka“ a trhový podiel vystreliť nad dvojpercentnú hranicu. A tí najväčší sa len z výšky obzerajú, ako im ktosi skúša uhryznúť do chvosta. No stopu na trhu nechávajú. Príchod Zuna donútil reagovať ostatné internetové banky a pozdvihli sadzby. Spolu sa pridali k tlaku bánk slovenských akcionárov, ktoré už vlani dokázali prekvapivo silno roztvoriť čeľuste a odtrhnúť si z depozitného koláča. Veľkí aj v prvom kvartáli museli akceptovať, že i keď im nejde o krk, predsa ich podiel na trhu klesá.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa