Obe firmy prišli na Slovensko tesne po prelome milénia a odvtedy rastie ich pozícia na trhu. Dovedna dosiahli vlani tržby vyše 2,3 miliardy eur, z toho 640 miliónov eur bola obchodná marža. Spoločný čistý zisk prevýšil 160 miliónov eur. Už pri týchto číslach je zrejmé, že nemeckí retailoví hráči zásadne zmenili tvár slovenského maloobchodu. Súčasná dvojka a trojka na trhu stále vidia potenciál rásť a hoci nemajú smelé reči, pomaly dobiehajú britské Tesco.
Tematické týždne
Koncept postavený na vysokom zastúpení privátnych značiek, ktoré pochádzajú najmä z nemeckých a poľských potravinárskych fabrík, na Slovensko prišiel v roku 2004. Z podceňovaného diskontu lákajúceho na nízke ceny sa stal silný hráč. Dnešným spotrebiteľom už nezáleží len na cenách, ak by reťazec staval len na svojom slogane „Lidl, ten je lacnejší“, pravdepodobne by pohorel.
Priniesol na Slovensko nový koncept tematických týždňov, takzvaných in-out akcií, počas ktorých zákazník nájde špecializovaný sortiment potravín, odevu a potrieb do domácností. Okrem toho má v ponuke približne
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?