• 1. február 2012 – Facebook oficiálne potvrdil zámer vstúpiť na burzu, predajom chcel získať 5 mld. $ (Google pri IPO v roku 2004 získal 2 mld. $)
  • začiatok mája – firma avizuje IPO na 18. mája na americkej burze Nasdaq, ponúknuť chce 337,4 milióna akcií za cenu v primárnom úpise od 28 do 35 $ za kus, čo by pôvodným akcionárom vynieslo 12,1 mld. $, hodnota fir
    Ako išiel Facebook na burzu
    my stúpla na 96 mld. $
  • 15. máj – Facebook zvyšuje cenu akcií pre primárny úpis na 34 až 38 $ za kus, čím sa hodnota firmy zdvihla na 104 mld. $ a z IPO by firma inkasovala 12,8 mld. $
  • 16. máj – firma zvyšuje objem akcií pre primárny úpis na 421 miliónov kusov (celkovo má Facebook vyše miliardy akcií)
  • 17. máj – firma deň pred IPO upísala všetky ponúknuté akcie za najvyššiu cenu – 38 $, čím získala kapitál 16 mld. $, čo je najviac v histórii IPO technologických firiem
  • 18. máj – Nasdaq pre technické problémy s oneskorením spúšťa obchody s akciami Facebooku, ich cena vyštartovala k hranici 45 $, no nakoniec sa uzatvorila pri hodnote 38,23 $, čo je posilnenie len o 0,6 %
  • 21. máj – cena akcií sa hneď pri otvorení burzy prepadla pod hranicu 34 $, teda o vyše 10 % voči upisovacej cene, v rozmedzí 33 až 34 dolárov sa držala väčšinu druhého obchodného dňa

PRAMEŇ: Bloomberg, TREND