Mobil na fotografii je Nokia 6020. Autor tohto článku ho používa jedenásty rok. Zovňajšok je značne opotrebovaný, ale prístroj je stále funkčný a naďalej zvláda základné veci – telefonovanie a esemeskovanie. Segment mobilov sa za posledných desať rokov presunul k smartfónom, ktoré, pochopiteľne, ponúkajú oveľa väčší komfort, celú paletu služieb a možností. Mať vo vrecku najnovší model prenosnej kancelárie sa dnes javí ako nevyhnutnosť. Kto vytiahne na stôl „stredovekú“ Nokiu, riskuje ironický výsmech. Alebo, naopak, chápavé pokývanie hlavou. A môže tiež podnietiť diskusiu o plusoch a mínusoch stratégie plánovaného opotrebovania (planned obsolescence).

Riadiť spotrebu

Vytvoríte výborný produkt za dostupnú cenu, ktorý každý chce. Skvelé. Postupne však dôjde k saturácii trhu a dopyt začne klesať. Čo môžete urobiť? Produkt zásadne zmeniť neviete a nechcete. Ostáva pokúsiť sa zmeniť konzumentov. Konkrétne ich správanie. A to z návyku, že produkty sa kupujú na dlhodobé používanie, k presvedčeniu, že je potrebné vždy vlastniť najnovší model.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa