Krásavica či bradavica na Dunaji, z pohľadu atraktívnosti Bratislavy v slovenskom prostredí je to jedno. Prichádzajú do nej študenti, pracujúci, zahraniční návštevníci i veľké firmy. A, prirodzene, vyvolávajú potrebu výstavby nových bytov, obchodov alebo kancelárií. Kým niektoré segmenty sú v súčasnosti nasýtené, po iných je hlad –čo sa môže o pár rokov rýchlo opäť zmeniť. V tomto prostredí sa niektorí developeri zorientovali už dávno, iní sa len začínajú obzerať a hľadať príležitosti. Čím neskôr začali, tým nižšie sú ich šance dostať sa k zaujímavým projektom v dobrých rozvinutých lokalitách. Po takmer dvoch desaťročiach často chaotického rozmachu Bratislavy ako hlavného mesta to vyzerá, že je „rozobratá“. Dobré fleky obsadili etablovaní hráči.
Pohľad na mapu síce ukazuje množstvo voľných plôch, ale tie patria buď odvekým, alebo zatiaľ neatraktívnym prírodným miestam, existujúcim sídliskám, menším a miestnym developerom. Najväčší majú svoje pozície jasne dané a s výnimkou pár prípadov sa o ne už ani výraznejšie navzájom neťahajú. S ďalšími projektmi pripravenými v zásuvkách vyčkávajú na nové príležitosti.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?