Ekonomická teória hovorí, že trh by mali prevalcovať poskytovatelia najlacnejších a najefektívnejších služieb. Prečo to v praxi celkom nefunguje? Pretože firmy si najímajú celé oddelenia ľudí, ktorých úlohou je Smithovej neviditeľnej ruke trhu deformovať prsty. Zjednodušene povedané, finančné produkty sú zložité z celkom pragmatických dôvodov — čo najviac skomplikovať klientom porovnávanie. Ak sa do zložitého rozhodovacieho procesu pridá ešte útok na dieťa v nás v podobe darčeka, o víťazovi už beztak nerovného súboja je rozhodnuté.

V niektorých bankách si benefit v skutočnosti zákazník hneď aj sám zaplatí. Väčšinou nevedomky. Iné naozaj ponúknu klientovi viac, ako z neho v daný moment dokážu vytiahnuť. Dúfajú však, že klient im zostane verný a darček postupne splatí využívaním iných služieb. To je najmä prípad internetových bánk, tie si doslova kupujú potenciálnych spotrebiteľov. Najprv sú zabalení v pasívnom režime a na ich zaktivizovanie a profitovanie z nich je často potrebný druhý krok a ďalšie náklady.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa