Telefonát z čísla, ktoré mobil nepriradil k žiadnemu menu v pamäti. „Dobrý deň,“ pozdraví volajúci slušne. Jeho meno rýchlo prepočujete, rovnako aj názov firmy, ktorú zastupuje. No skôr, ako sa dokážete opýtať na to, ako sa dostal k vášmu číslu, spustí: „Chcem sa vás opýtať, či ste už uvažovali o investovaní do akcií. Nechcem vám nič predávať ani ponúkať, len sa pýtam na prípadné skúsenosti a v prípade záujmu vám môžem poslať na e-mail aj naše analýzy a odporúčania.“ Bez šance na akékoľvek prerušenie hlas pokračuje v rýchlom tempe. Samé otázky. „Skôr ako si vypýtam vašu e-mailovú adresu, aká je odpoveď na moju prvú otázku? Máte už nejaké skúsenosti?“

Telefonáty, ktoré naoko nič nepredávajú ani neponúkajú, sa čoraz častejšie stávajú spôsobom zháňania nových klientov pre firmy, ktorých ponuka znie na prvý pohľad atraktívne. Po období, keď investori v úžase sledovali, ako hlboko (a aj ako rýchlo) dokážu akciové trhy padnúť, už štatistiky výnosov hovoria povzbudivejším jazykom. Referenčný index amerických akcií S&P 500 vzrástol za ostatných 12 mesiacov o bezmála desatinu. Výnosy technologických akcií sú na tom ešte lepšie, ročná výkonnosť indexu Nasdaq sa šplhá v týchto dňoch k úrovni 15 percent. Nezaostávajú ani európske a ázijské trhy.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa