Dvojmiestny roadster s motorom vpredu, pohonom zadnej nápravy, pevnou skladacou strechou a znakom BMW na čele sa po prvý raz predstavil ešte v januári 2009 na detroitskom autosalóne. V momente uvedenia na trh ho sprevádzala zostava výhradne šesťvalcových pohonných jednotiek. V súlade s aktuálnym trendom ich miesta postupne zaujímajú štvorvalce. Dnes prinášame test verzie 28i. Pod mníchovskou šifrou sa skrýva zážihový dvojliter 180 kW (245 k) dopovaný turbodúchadlom twin-scroll. Tento ambiciózny štvorvalec v modelovom ročníku 2012 vytlačil spod prednej kapoty „zetka“ atmosférický šesťvalcový agregát 30i (190 kW/258 k). V štandarde mu spoločnosť robí šesťstupňová manuálna prevodovka, no my sme vyskúšali derivát vybavený osemstupňovým automatom.

Skvelá práca

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa