Zvyčajne krajiny strednej a východnej Európy oslovujú investorov samy, snažia sa ich pritiahnuť rôznymi úľavami. Čo vyvolalo misiu vašich firiem do strednej Európy?

Vidíme tu veľké príležitosti. Slovensko a Británia majú dlhoročné dobré vzťahy ešte z čias pred vstupom do EÚ a Veľká Británia aj vždy podporovala rozširovanie únie. Verili sme, že to EÚ prospeje. Z celkového slovenského dovozu tvoria britské tovary len dve percentá a keď si vezmeme veľkosť britských firiem – Tesco či Marks and Spencer –, mám pocit, že je tu veľký potenciál. Prirovnávam to k starým priateľom, ktorí sa nevídajú tak často, ako by mohli. Nemajú zlé vzťahy, naopak, len si nevedia na seba nájsť čas. Na túto obchodnú misiu sme zobrali desiatky firiem s jednoduchým posolstvom: poďte sa pozrieť na Slovensko a ďalšie tri krajiny. A je to aj odkaz domov, že tento región má zmysel sledovať a zvažovať v ňom investície. Slovensko samo osebe je skvelou základňou aj pre okolité krajiny – návštevníci sú prekvapení, ako blízko je Bratislava k Viedni. Sú to dve najbližšie hlavné mestá v Európe, ak teda nepočítame Rím a Vatikán. Podobne ako my máte silný automobilový priemysel, takže je tu veľa možností spolupráce, akurát sme sa na ne zatiaľ nesústredili. To znamená, že by sme radi pritiahli aj slovenské firmy do Británie. Sme najväčším cieľom zahraničných investícií v Európe.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa